O nas
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz potrzebom współczesnej rzeczywistości nasze przedszkole wprowadza zajęcia logopedyczno - pedagogiczne dla dzieci z problemami rozwojowymi i bez problemów rozwojowych oraz wzbogaca ofertę edukacyjną o wiele zajęć dodatkowych wspomagających kompleksowy rozwój młodego człowieka, prowadzonych przez wykwalifikowanych nauczycieli - pedagogów, psychologów, logopedów i terapeutów .
Przedszkole WWR
Wszechstronne wychowanie i kształcenie językowe (logos = słowo, pedia = wychowanie), to znacznie więcej niż praca, to pasja i sens życia nadany każdej chwili poprzez codzienną, systematyczną i profesjonalną pomoc naszym podopiecznym. Pragniemy wspomóc Rodziców w ich codziennej często „heroicznej” terapii z ich dziećmi w zakresie ćwiczeń mowy i innych funkcji poznawczych ( lokomocja duża i mała, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, lateralizacja, rozwój społeczno- emocjonalny, praca i współpraca prawej i lewej półkuli mózgu, integracja percepcyjno- motoryczna itd).
Założenia pracy
Wiek XXI nie może być czasem, w którym młode pokolenie ma problemy z czytaniem, pisaniem, nauką języków obcych, szybkim tempem nabywania nowej wiedzy i nowych umiejętności. Niestety rzeczywistość bije o ALARM. Mimo ogromnego postępu cywilizacyjnego w tym nauk medycznych przybywa dzieci z deficytami rozwojowymi. Masowe jest zjawisko dysleksji i autyzmu. Pracujący rodzice – zabiegani, zmęczeni, pochłonięci codziennością nie dają rady, nie wytrzymują presji i obciążenia codziennej stymulacji i terapii. Często skarżą się – ” moje dziecko nie chce ćwiczyć”, „nie mieliśmy czasu”, „coś nam wypadło” itd, itp. Tymczasem w rehabilitacji i terapii nie wolno niczego odpuszczać, konieczna jest systematyczność, regularność i codzienny trening – wiemy to nie od dziś w oparciu o prace naszych 2 poradni i nasze ogólnopolskie działania. Wraz ze zmianą przepisów prawa oświatowego i nowymi możliwościami naszego rozwoju chcemy proces terapeutyczny przenieść ze środowiska domowego na przedszkolne. Rodzice muszą mieć komfort, iż oddawszy swoje dzieci pod specjalistyczną opiekę mają „z głowy” codzienne żmudne ćwiczenia, których dziecko nie chce wykonywać i na domiar złego sami rodzice nieobecni podczas zajęć terapeutycznych nie wiedzą jak te zajęcia przeprowadzać. Nie unikniemy konfrontacji z realiami współczesności, ale możemy spróbować, jeśli nie całkowicei wyręczyć Was w codziennej pracy terapeutycznej pracując z Waszymi dziećmi 5 razy w tygodniu, to przynajmniej rzetelnie wspomóc. Po pracy będzie czas na luźne rozmowy z dziećmi, spacery, relaks, inne przyjemniejsze zajęcia niż ćwiczenia terapeutyczne.